Column

Column: de Mannen van de Nacht

Frisionum Hospitality Services: misschien heb je deze naam al eens ergens voorbij zien komen tijdens je stapavond. Wij zijn een bedrijf dat ondersteuning biedt aan de horecasector, in de meest brede zin van het woord. We ondersteunen horecaondernemers onder andere met beveiligers en personeelsdiensten. Ook ontzorgen we in alles waar diezelfde ondernemers maar in ontzorgd wensen te worden.

Zo leveren wij het grootste deel van de Leeuwarder horecaportiers. De gastheren zijn aan het werk om jouw stapbeleving zo mooi mogelijk te maken. Dat wil zeggen: zij bewaken de huisregels en proberen de belangen van de horecaondernemer zo goed mogelijk te behartigen.

Een bezoeker kan dus te horen krijgen dat hij of zij niet in de doelgroep past: de horecaondernemer heeft over het algemeen een duidelijk beleid als het gaat om de doelgroep(en) die hij wil aantrekken. Helaas blijkt in de praktijk dat het bij elkaar voegen van sommige doelgroepen niet per se bijdraagt aan een positieve sfeer. Dat is dus een reden om de doelgroep niet te veel te mengen met mensen die niet in die doelgroep passen. Maar de allergrootste reden om mensen die niet aan de omschrijving van de gestelde doelgroep voldoen niet binnen te laten, is omdat is gebleken dat de horecaondernemer deze mensen het heel lastig naar de zin kan maken. Dat is natuurlijk in eerste instantie vervelend voor de bezoeker zelf, maar ook voor de mensen die het wel naar hun zin proberen te hebben. Kortom; als je dus geweigerd word bij een kroeg, club of discotheek is dat over het algemeen voor je eigen bestwil.

Hoe kom je dan wel binnen? Het helpt altijd om te erkennen dat er iemand voor je staat! Met je pet over je ogen getrokken tegen de gastheer oplopen die in de deuropening staat, is  niet de perfecte manier om binnengelaten te worden. Een simpel goedenavonden daarbij de gastheer aankijken, kan in dit geval al wonderen verrichten!

Jezelf door een paar centimeter ruimte proberen te wiebelen, langs de gastheer die in de deuropening staat, wordt ook niet gewaardeerd. Als je geen aandacht krijgt van de gastheer heeft dat een reden. Wacht af tot je weer aandacht krijgt: als je dit moment forceert, is de kans groot dat je niet naar binnen gaat.

Wees eerlijk over het feit dat je gedronken hebt. Je bent niet meer zo scherp en netjes als dat je waarschijnlijk bent als je niet onder invloed bent van wat voor substantie dan ook. Geïrriteerd of brutaal reageren op de vragen van de gastheer creëert het beeld van een bezoeker die niet lekker in zijn vel zit en dus per definitie niet in de doelgroep past. Als je je oprecht afvraagt waarom je je moet legitimeren, je pet af moet, je jas op moet hangen of waarom je trainingsbroek niet gezien word als wenselijk: vraag dit dan gewoon netjes. Als de drukte het toelaat, zal je ook netjes te woord gestaan worden!

Benjamin Adema, eigenaar Frisionum Hospitality Services, 32 jaar oud. Geboren en getogen in Leeuwarden. Tapte zijn eerste biertjes al op zijn dertiende en stond aan de wieg van diverse succesvolle horecaondernemingen. Daarnaast faciliteert hij de Facebookgroep “Leeuwarden Housing Market”, geliefd bij vele nationale en internationale gebruikers en berucht onder de malafide huisjesmelkers in Leeuwarden.

Lijfspreuk: Zacht in het contact, hard in het resultaat!

Show More

Related Articles

Geef een reactie

Close